Gode skilte i København

Da vores handelsfirma for nogle måneder siden flyttede i nye lokaler lidt udenfor den indre by, var det for os medarbejdere på mange måder en stor forbedring. Først og fremmest skulle vi nu arbejde i helt nyindrettede og moderne lokaler i et nybygget kontorhus, men det var bestemt også en fordel, at der var rigeligt med parkeringsarealer i forbindelse med kontorhuset, så vi i det daglige blev fri for den evige kamp for at finde en ledig parkeringsplads.

Det var dejligt lyse lokaler, vi flyttede ind i, takket være de store vinduer i facaden. Men da sommeren nærmede sig, blev vi hurtigt klar over, at de store vinduesarealer også bød på en udfordring i form af solens stråler. Vi vidste, at ruderne udvendigt var forsynet med sikkerhedsfilm, hvilket under byggeriet havde været et krav, fordi fortovet under vinduerne er temmelig trafikeret, og hvis en rude går i stykker, vil det indebære en risiko for fodgængerne.

Men den pågældende sikkerhedsfilm slugte ikke meget af solenergien, så vores chef blev hurtigt klar over, at der måtte ofres solfilm på alle vinduerne for at holde den varmeenergi, der kommer fra solen, ude fra vores kontorer.

Der er seks forskellige virksomheder i det kontorhus, hvor vi nu har domicil, så da chefen bad mig om at sørge for at få monteret solfilm på ruderne, valgte jeg at kontakte nogle af de andre virksomheder, for de måtte jo have samme problem.

Jeg kendte i forvejen en medarbejder i et af de andre firmaer, som jeg vidste producerer skilte af enhver art – først og til reklamer. Han kunne med det samme fortælle, at de selvfølgelig havde oplevet samme problem med solen, men da de også er en af de helt store leverandører af solfilm i København, havde de som selvfølgelighed sat sådan noget på vinduerne allerede inden indflytningen.

Så vi fik hurtigt indgået en aftale om, at vores nabofirma skulle montere solfilm på vores vinduer ud mod facaden, og han lovede at komme ind til os allerede næste dag for at måle vores vinduer op og derefter komme med et konkret tilbud på arbejdet.

Da han kom ind til os dagen efter, snakkede vi lidt om, hvilken type solfilm vi skulle vælge, og han anbefalede os en film, der absorberer mest muligt af solens energi, for vores vinduer er sydvendte, så der skal kraftige sager til, som han udtrykte det.

Jeg måtte tilkalde vores direktør, da han foreslog, at vi nederst i hvert vindue fik monteret en diskret streamer med vores firmanavn, for når de nu skulle i gang med montere film på vores ruder, ville det ikke koste alverden ekstra at få lavet lidt reklame for os selv.

Han fortalte, at hans firma også er storleverandør af tekst på vinduer, som rigtig mange virksomheder vælger at få monteret, fordi det er en meget billig måde at få sit budskab ud på. Han nævnte en cirkapris for den ekstra tekst, og den fik vores direktør til at slå til med det samme, for det handlede om mindre end 100 kroner pr. vindue.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *