Funky shop

Sådan skal det gøres. Kampen om kundernes gunst på børnetøjsmarkedet er intens og ofte ganske nådesløs, og udskiftningen har gennem de seneste 10 år været ganske intens. Nye er kommet til og mange af dem er forduftet igen – enten fordi de har måttet lukke eller er blevet opslugt af større konkurrenter. Men der er undtagelser – gamle kendinge om du vil. En af dem er butikken med det lidt pudsige navn “Funky Little Monkey”, der også har en god gammeldags fysisk butik på Sjælland (Frederikssund).

Forsiden på funkylittlemonkey.dk
Børnetøj fra Funkylittlemonkey.dk

Denne butik har klaret sig gennem alle årene. Faktisk er det forkert at sige, at de har klaret sig, for de har mere end det. De har udvidet, og de har formået at drive en ganske lukrativ forretning både online og offline.

Nøgleordene i en sag som denne er værd at få forstand af for alle, der driver virksomhed – og såmænd ikke kun netbaseret: Gennemført høj kundeservice (se deres anmeldelser på Trustpilot), hurtig forsendelse, stringent prispolitik og – ikke mindst – markedsforståelse. Sidstnævnte handler om at have den fornødne indsigt i, hvad både nuværende og potentielt kommende kunder efterspørger. Har man det, vil ens indkøb være styret af den viden, og det betyder hurtigere omsætning af lageret – og ikke mindst mere tilfredse kunder. Og dermed er ringen sluttet i forhold til markedsnærvær.

Nogle af disse discipliner kan selvfølgelig læres via erfaring, men grundlæggende handler det om forståelsen for, at en sælgende virksomhed – uanset hvad der sælges – er til for kundernes skyld. Så længe kunden er i fokus, så længe kundens behov dækkes og lidt mere til – så længe vil en leverende virksomhed have en plads i markedet. Og her må vi sige, at folkene i Frederikssund har bevist, at de mestrer den disciplin til fulde. Godt gået!