For ca. 14 måneder siden havde jeg været en flittig kunde hos Aegean Airlines. Jeg havde bestilt 14 rejser til Grækenland. Det var et slæb at bestille alle de billetter, fordi jeg skulle indsamle oplysninger om navn, pasnumre mv. til alle dem, der skulle flyve til Grækenland. Det var i forbindelse med en stor fest, jeg ville holde. Jeg havde skrevet til min familie og spurgt dem, om de kunne, og ville komme og deltage i festen. Mange af dem svarede, at de gerne ville komme, men at det var et problem økonomisk for dem.

Flyrejsen

Flybilletter, der bestilles på skæve dage, er ikke altid billige flybilletter. Så jeg lavede en aftale med dem om, at jeg ville give dem billetterne. De skulle så bare selv betale for hotel eller lejlighed. Det er mit held, at jeg har råd til at tilbyde dem sådan noget, og de tog imod tilbuddet. Så jeg bestilte flybilletterne.

Jeg glædede mig meget til at se dem. Også de lidt fjernere familiemedlemmer. Jeg havde faktisk også sammensat et lille program for dem, så de kunne komme ud og se nogle af de smukke steder, der findes i området, hvor jeg bor. Og ja, jeg havde taget hensyn til, at der er familiemedlemmer, der har små børn, så programmet var ikke overbelastet!

Forsinkelse og erstatning

Og hvad skete der så? Jeg stod der i lufthavnen og ventede på, at de skulle ankomme. Jeg kunne se på den der tavle, at der var forsinket fly. Der var dog ikke oplysning om, hvor lang flyforsinkelsen var. Efter 3 timer fik vi så oplysning om, at flyet var blevet aflyst. Mine planer ramlede sammen. Min familie var ulykkelig. Jeg fik så mange SMS’er fra dem om det. Vi aftalte derfor at udskyde festen til i år, hvor det ser ud til, at man kan rejse frit igen snart.